Duik in de wereld van water als

Projectondersteuner


In de wereld van water raak je nooit uitgekeken! Als Projectondersteuner draag je bij aan het succes van onze waterschapsprojecten en zorg je dat alles soepel verloopt. Met jouw administratieve en organisatorische vaardigheden ondersteun je de projectteams bij het opzetten, uitvoeren en afronden van projecten. Zo lever jij een waardevolle bijdrage aan schoon, veilig en voldoende water én help je mee aan een aantrekkelijke leefomgeving. Solliciteer direct bij Waterschap Vechtstromen!


Jouw werk doet er toe

In deze rol ben je actief in meerdere projectteams tegelijk en speel je een sleutelrol in het succesvol uitvoeren van projecten. Samen met vier collega-projectondersteuners zorg je ervoor dat de administratie en organisatie rondom de projecten vlekkeloos verloopt. Dankzij jouw overzicht, nauwkeurigheid en proactieve houding kunnen projectleiders en teams zich volledig richten op de inhoud. Je brengt structuur aan, bewaakt afspraken en houdt de processen soepel. Je verzorgt en beheert de projectadministratie, plant en organiseert vergaderingen en bijeenkomsten, legt afspraken vast en volgt deze op, handelt e-mail en correspondentie af, archiveert projectdocumentatie en ondersteunt het inkoopproces en de publicatie van projectplannen. Dit alles gebeurt in nauwe samenwerking met betrokken collega’s die werken aan hetzelfde doel: een schoon, veilig en voldoende watersysteem in ons beheergebied.

Neem voor vragen over de procedure contact op met

Dit ben jij

Eerlijk, nuchter, betrouwbaar en open – dat kenmerkt onze mensen bij Waterschap Vechtstromen. Net als wij heb jij ‘iets’ met water en werk je graag in een dynamische omgeving. Je haalt voldoening uit goed georganiseerde processen, ondersteunt anderen graag, maar kunt ook zelfstandig uitstekend uit de voeten. Afwisseling vind je prettig, plannen en organiseren gaat je goed af en je bent flexibel in je aanpak. Daarbij treed je representatief op en beschik je over sterke communicatieve vaardigheden.

Voor deze functie breng je het volgende mee:

  • Minimaal mbo-4 werk- en denkniveau;
  • Drie jaar ervaring als projectondersteuner of administratief medewerker in een projectmatige omgeving;
  • Vaardigheid met MS Office en MS Teams;
  • Ervaring met een financiële applicatie, zoals AllSolutions;
  • Bekendheid met een archiverings- en documentbeheersysteem, bijvoorbeeld Join; we werken straks met nieuw zaaksysteem SPIN/Xxllnnc
  • Ervaring met programmaondersteuning is een pré.

Welkom bij team Projecten

Onze missie is helder: met onze zorg voor schoon, voldoende en veilig water dragen we bij aan een aantrekkelijke leefomgeving. We staan voor grote uitdagingen door het veranderende klimaat, de eisen aan waterkwaliteit en ons streven naar duurzaamheid. Met bijna 500 medewerkers zuiveren we rioolwater en beheren we bijna 4000 kilometer aan rivieren, beken en sloten, altijd met grote betrokkenheid bij onze leefomgeving.

Als Projectondersteuner kom je te werken in het team Projecten, een hecht en professioneel team van circa 45 collega’s. Je standplaats is Almelo, maar plaats- en tijdonafhankelijk werken is bij ons het uitgangspunt. We werken samen vanuit verschillende locaties, waaronder Almelo, Hardenberg, Sleen, Hengelo en Emmen.

Bij Vechtstromen

Vertrouwen staat bij ons op één. We willen een slagvaardige organisatie zijn, met wendbare medewerkers, en geloven dat dit begint bij jou. Daarom bieden wij alle vrijheid en het vertrouwen om de beste versie van jezelf te zijn. Daarnaast verdien je bij een 36-urige werkweek:

  • Een bruto maandsalaris tussen € 3.178,- en € 4.066,- (schaal 7 nieuwe cao);
  • Een keuzebudget van 21% van je bruto jaarsalaris, inclusief 8% vakantiegeld;
  • Mogelijkheid tot thuiswerken en flexibel werken;
  • Reiskostenvergoeding van €0,39 per kilometer;
  • Persoonlijk ontwikkelbudget van € 6.000,- per vijf jaar voor opleidingen, cursussen en activiteiten (bij jonger dan 35 jaar zelfs € 12.000,--)

Enthousiast geworden?

We ontvangen je sollicitatie graag voor woensdag 26 november. De gesprekken vinden plaats in de middag van 9 december. Voor inhoudelijke vragen kun je terecht bij Anouk Kuijsters via 06-28943885.

Een verklaring omtrent het gedrag (VOG), een screening en assessment kunnen tot de procedure behoren. Voor deze vacature geldt gelijktijdige in- en externe werving; bij gelijke geschiktheid gaat de interne kandidaat voor.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.